Ουρολοιμώξεις - Συμπτωματολογία - Θεραπεία

Τί είναι η ουρολοίμωξη;

Mε τον όρο "ουρολοίμωξη" ονομάζουμε την αποίκηση ενός ή περισσοτέρων οργάνων του ουροποιογεννητικού μας συστήματος (νεφρός, ουρητήρας, ουροδόχος κύστη, προστάτης αδένας, όρχις, επιδιδυμίδα, ουρήθρα) απο κάποιο βακτήριο, ιό ή μύκητα. Η πλειοψηφία των ουρολοιμώξεων ειναι βακτηριακής αιτιολογίας και προσβάλλουν το κατώτερο ουροποιητικό σύστημα (ουροδόχο κύστη και την ουρήθρα) ενώ ταλαιπωρούν κυρίως το γυναικείο φύλο.

Τί είναι η ουρολοίμωξη;
Συμπτωματολογία ουρολοιμώξεων

.Η συμπτωματολογία των ουρολοιμώξεων ποικίλλει ανάλογα με το όργανο του ουροποιογεννητικού συστήματος το οποίο πάσχει. Για παράδειγμα ο ασθενής που πάσχει απο ασυμπτωματική βακτηριουρία δεν παρουσιάζει κανένα σύμπτωμα ενώ στην κυστίτιδα ο ασθενής παρουσιάζει δυσουρικά ενοχλήματα όπως η συχνουρία, επιτακτικότητα, επώδυνη αιματουρία, καυσουρία κ.α. Οι λοιμώξεις των παρεγχυματικών οργάνων του ουροποιογεννητικού συστήματος ( νεφρός, προστάτης αδένας, όρχις, επιδιδυμίδα) παρουσιάζουν μια πιο θορυβώδη κλινική εικόνα που περιλαμβάνει συμπτώματα όπως υψηλός πυρετός, ρίγος, δυσουρία, άλγος νεφρικής χώρας κ.α. Τέτοιες ουρολοιμώξεις, εάν δεν αντιμετωπιστούν ορθά και έγκαιρα, ενδέχεται να οδηγήσουν σε γενικευμένη σήψη εώς και θάνατο.

Αιτιολογία
Αιτίες που προκαλούν μία ουρολοίμωξη

Παράγοντες κινδύνου μίας ουρολοίμωξης

Παράγοντες κινδύνου